Upplevelser och fördomar

Den där narko-alkisen gick av vid Gullmarsplan och då la jag min fokusering på resterande människor som befann sig i vagnen. Det jag la märke till var att det var en ensamstående man som försökte läsa tidningen samtidigt hålla barnet lugn från att gråta, eller han kanske inte var ensamstående men han var själv med en bebis i alla fall. Egentligen är det väl ingenting i det, men ändå tog det min uppmärksamhet.

Fast det jag egentligen ville komma till var att det var hur många kvinnor som helst, till mestadels äldre, som också satt och tittade nyfiket på den unga mannen. Jag kunde inte hjälpa att le när jag såg att de förundrade damerna sitta och glo.  Deras ansikten uttryckte någon form av nyfikenhet, som om de aldrig sett en ensamstående man, eller som om det vore det mest onaturliga som fanns.

Fördomar, fördomar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0