Bra jobbat?

I nästan fyra intensiva timmar satt jag och min pluggkompis på ett café och löste tentafrågor inför duggan på måndag. Efter gårdagens pluggande kändes allt mycket bättre, men efter gårdagens lektion senare på kvällen återgick jag till min tidigare inställning till duggan. Eller nej, det vart, om möjligt, snäppet värre. 

"Stavfel debiteras med poängavdrag. Slarvig skrivstil ger noll poäng."

Va, liksom? Kan någon ge en snabbkurs i fin handstil? 
Vi får inte använda oss av ordbok heller... 


Hur som helst, vi pluggade idag. Det gick relativt bra tycker jag, och återigen kändes ljuset något starkare. Men å andra sidan så gjorde vi ungefär sex uppgifter under dessa fyra timmar, och vi kunde ta hjälp av facit om det i nöd behövdes. På måndag ska vi klara sex uppgifter på två timmar, utan något annat hjälpmedel än lagboken. Lagboken är vårt facit. 


Jag vet inte, jag ska nog inte bli jurist. 
Fast tro det eller ej, det är faktiskt kul... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0