Hur man kommer i form

Om ni inom en närmare framtid tycker att jag ser ut att ha en lite mer definierad kropp, så kommer ni antagligen inte se fel. Grejen är att jag och min boyfriend har gjort en deal. Om jag gör 100 situps och 100 armhävningar i veckan, så ska jag få en massage (eller fem) när han kommer om en månad. 

Situps är en barnlek, men för er som sett mina spinkiga armar vet att de knappt orkar bära ICA-kassen hem. Och nu vill han att jag gör 100 stycker, och inga kärringarmhävningar. Nej nej. "På tå, eller så kan du se i stjärnorna efter den där massagen". Har jag något val nu liksom? 

Det ironiska med det här är att detta är mitt eget påhitt. 
Jag och min mun alltså. 

När han kände att han fått övertaget så försökte han utöva maktmissbruket och fördubbla antalet. 

"Jag tror jag klarar mig bra utan massage trots allt"
"Men jag kommer inte kunna hålla händerna borta i alla fall"

Jag vann. 


(Men eftersom jag är en så bra flickvän så kommer jag att försöka i alla fall. Observera ordet försöka. Det är ju tanken som räknas. Eller so I've heard...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0