Jag gillar mat, men hur mycket ska jag äta egentligen?

Som jag hoppas att alla har fattar vid det här laget så jobbar jag ju på Taco bar. Efter lite drygt fyra månader här så är jag grymt trött på maten vi serverar. Ibland när jag står och lagar mat blir jag illamående. Tänk om jag skulle spy i köttet. Det skulle vara något...

Nej men i alla fall, jag vill inte ha vår mat. Tur är ju att det finns andra utbud än våra "mexicanska delikatesser", jag vet inte hur jag skulle karat mig annar. Svält kanske.

Så i alla fall, jag har tre ställen där jag brukar gå och få mat; Woken, Little India och Libanon.

Det är en man på Little India som uppenbart gillar att göda mig. Stor portion kommer han med precis innan jag börjar jobbet. Idag fick jag någon god och stark spenatgrej med ris.

Sen var det ju lunchrast också. Jag valde Libanon.

Jag äter alltid ris, yoghurt och någon stark sås.

Grejen med alla de här ställena är att ingen verkar förstå vad ordet 'lite' har för innebörd. Ni som känner mig vet ju att jag verkligen sällan lämnar kvar något på tallriken, och att jag kan äta mat i stora mängder. Men när det bokstavligen kommer ett rasande berg av ris, yoghurt och starksås kunde jag inte göra annat än mitt bästa. Mat gick till spillo i alla fall.

Jag kommer inte kunna äta mer förrän imorgon.
Nu ska jag upp och mysa i köttoset och hoppas på att det inte är något annat än kväljningar som kommer upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0