Jag trodde jag skulle dö

Idag har jag varit sådär duktig igen. Jag har tvättat och diskat hemma hos min mor. Sen har jag simmat. (Pappa var och lämnade nycklarna till farmor och farfars lägenhet, så nu har jag tillgång till deras pool. Oj, vad jag ska utnyttja det.) Jag önskar bara att jag kunde vara en lika duktig student och plugga då jag inte har extrem press på mig. Det kan ju vara bland det svåraste.. 

Men nu till saken. 

Jag anlände till Rådmansgatans tunnelbana runt tio i tre denna regniga och ruggiga höstdag. Jag svängde upp mot Luntmakargatan för att gå direkt hem till farmor och farfar för att hämta poolnyckeln. Bakom mig gick en man. Det var ingen vanlig man. Han gick typ och kastade en förbannelse över mig, på något okänt språk. Jag hörde hur han närmade sig och jag tog fram nyckelknippan innan jag kom fram till porten. Väl framme fick jag inte fram nyckeln. Han var nära. Fel nyckel. Han passerade, vände sig om och tittade ondsint på mig. Rätt nyckel. Jag skyndade in och kände säkerheten åter komma när dörren gick i lås. 

Jag var rädd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0