Litauen, dag 11

Efter gårdagens bravader tog vi en välförtjänt sovmorgon för att sedan gå och äta en stor brunch. Efter det gick vi till busterminalen för att köpa bussbiljetter till Vilnius för kommande dags hemresa. Det kändes lite motigt. Litauen är faktiskt inte så pjåkigt som jag till en början trodde. Men nej, Marina, jag står fast vid att det inte är exotiskt. Palanga däremot är en riktigt bra semesterort. Helvärt! 


Efter införskaffandet av biljetterna gick vi till stranden för att en sista gång gå till stranden och ta ett dopp. Grejen med att bada i Litauen är att det inte är överdrivet varm i luften, så man vill inte gärna gå ner i vattnet. Och när man väl kommit i, då vill man absolut aldrig gå upp! 



Efter badet kilade vi hem och chillade innan vi skulle ut för att äta vår sista middag i Litauen. Vi var ju såklart tvungna att dricka upp all dricka vi hade införskaffat tidigare. Så det var ju obligatoriska drinkar som förtärdes innan vi klädde på oss och gick ut. 


Till middag gick vi till ett steak-house där vi åt de mest mättande vi ätit under hela veckan tror jag. Illamående mycket var typ. Men självklart var vi ju tvungna att festa till det dessert sådär sista dagen. Man kan verkligen se hur mycket vi försöker njuta av de gigantiska godsaker vi fick serverat. Jag tror det var första och enda gången jag lämnat kvar något liknande på tallriken, just för att det verkligen inte gick ner. 




För att sätta igång matsmältningen gick vi ut för att åka karuseller. Vi åkte den pop-express-liknande karusellen igen, vilket var lika kul denna gång. Sen gick vi till karusellen vi väntat på att åka sen vi kom till Palanga. Nu skäms jag lite, eftersom jag inte kan komma på vad en hette och har ingen bild heller, men den gick ut på att man satt ett bra antal personer på rad och snurrade runt, runt, runt samtidigt som det sprutade vatten på oss. Den var faktisk riktigt äcklig. Nu menar jag på det sättet att man världen inte hade en fast punkt att sätta blicken på och man var aldrig medveten om vad som var upp och ner. Det är nog den enda karusell jag kan säga att jag faktiskt skulle kunna spy av. Grejen var att någon jäkel hade betalat mer, så att vi fick åka längre och vildare. 

Sen gick vi hem. Blöta och illamående. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0