Allt är bra, men läget är inte det bästa

Jag har en underbar lägenhet. Det är hur bra som helst. Nära till allt och så. 

Men. 
(Ja, det finns alltid ett men)

På samma gård finns det ett dagis. Det är ju hur bra som helst, om jag skulle ha planer på att skaffa några knottar. Det har jag inte, så det är inte ju bra alls. Utan det är i själva verket ganska mycket mindre bra. I alla fall när det kommer till att jag behöver fokusera ibland. 

Som idag, jag satte igår och pluggade och det gick bra. Jag pluggade på flitigt i nästan två timmar, och sen började en massa barn skrika nere på gården. Det var inget gråta-skrik, vilket skulle vara det ultimata störningsmomentet. Men det var skrik. Sen var det kört.

Jag har försökt att fokusera igen i två timmars tid. 
Det går inte, jag ger upp. 

Kan man ringa störningsjouren? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0