Dalarö

Det är något speciellt med att vara på Dalarö. Tiden är ens vän och inte fiende. Men tar allt lite som det kommer, och det finns inte några egentliga måsten. I alla fall inte när man bara hälsar på. 

Två dygn var jag där tillsammans med min kusin Karolina. Vad gjorde vi dessa två dygn undrar ni? 

Eh, ja, hm. Eh. 

Vi dansade, vi bastade, var nakna, åt mat, bastade mer, var nakna lite till, såg på film, rippade skivor, promenerade, busade med Turbo, åt igen, pratade o.s.v. 
Ja, det blir en vardag ganska snabbt.  Men ibland är det skönt att bara slappa. 
Men framför allt. vi hade jäkligt kul helt enkelt. 
Bastutid = partytid. Right Karolina? 





Sen så passade jag på att utnyttja mina körskills. Det var ju otaliga månader sen sist. Jag var faktiskt nästan nervös när jag närmade mig bilen. Men som vanligt kom körkungen fram i samma veva jag satte mig framför ratten och drog fram sätet maximalt. 

En sväng till lägenheten vart det och sedan förbi Söder där jag plockade upp min extramamma och min lillebror. Sen lämnade jag av honom i Bagis innan jag körde tillbaka till Dalarö igen. Efter det lånade jag och min kusin bilen ytterligare ett tag, då vi åkte till Haninge för att spana lite, innan det var dags att köra hem och äta middag. 




Och såklart var det en obligatorisk bastu efter maten. När vi var klara var det natt och en efterlängtad sömn svepte över båthuset. Idag vaknade jag som vanligt innan klockan nio, så jag väckte min djupt sovande kusin, drog med henne för att äta frukost innan vi städade och åkte till stan. 


Kommentarer
Postat av: Isabel

wow, min syster ser ju faktiskt ut som... min syster nu;P

2008-10-28 @ 16:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0