detaljer

Eftersom jag jobbar i restaurangbranchen så får jag inte ha nagellack eller smycken. Helt förståerligt. Man får liksom skära av alla privilegier som får oss kvinnor att må bra. Allt för att servera andra människor sin lunch. Vi får egentligen inte ens ha naglar. Men där går min gräns. Jag är, och har alltid varit, en pojkflicka. Men jag gillar att ha naglar. Så jag vägrar, de kan inte ta mina naglar ifrån mig. 

Fast i för sig blir de förstöra av att jag jobbar, så den onda cirkeln är sluten. 

Det jag egentligen ville säga här var att jag för första gången, sedan jag började jobba, har målat naglarna. Jag tycker det är fint. 


Det är lördag, och jag går och lägger mig. Tidigare än vad jag brukar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0