Frid och rastlöshet

Som sagt är allting frid här på Dalarö. Det är ganska lätt att bli rastlös med andra ord. Klockan är 10.20 och jag är redan otålig på att hitta på något. Pappa har åkt till Amsterdam, hans fru är i stan. Farfar är på jobbet och min kusin ligger och sover. Det är jag farmor och hunden som är vakna. 

Jag måste alltid ha något att göra och det är därför jag alltid har så himla mycket att göra. Så att jag sa slippa bli rastlös. Jag kan inte bara chilla. Det går liksom inte. Nu har jag försökt i två timmars tid. Så det är dags att sysselsätta sig. 

Så nu ska jag springa ner till båthuset för att väcka min kusin, sen ska jag dricka lite te innan jag går på en långpromenad med Turbo. Jag måste bara mentalt förbereda mig på att anstränga musklerna, eftersom han drar. 
Sen har jag en och en halv bok jag ska läsa ut tills morgon och på onsdag. Så jag har ju lite att göra med andra ord. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0