Gårdagens date

Jag kom på att jag glömde berätta om gårdagens otippade date med min farmor. 

Jag gick raka vägen till henne efter att jag klivit av bussen i Odenplan. Vi gick till en liten pub vid namn Shakespear, som ligger en femtio meter ifrån hennes port. Där delade vi på lite vin och åt gott. 

Efter middagen följde jag henne hem och hon frågade om jag ville hänga med upp en stund. Till en början tvekade jag. Vad skulle jag vänta mig? Men vi hade haft det trevligt så jag tackade ja. 

Vi kollade på tv och pratade. Hon visade bilder på lägenheter i Spanien som är intressanta för dem att kanske slå till på. (Det hoppas jag, verkligen att de gör!) Jag måste faktiskt säga att det var mycket... trevligt. 
För er som känner mig har jag inte den närmsta av kontakter till mina farföräldrar, så detta var ett mycket stort steg för mig. 


Så här i efterhand har jag tänkt lite. Vad var anledningen? 
Som jag ser det finns det två alternativ.

1. Farmor kände att det kanske var dags att knyta lite band, att stärka vår relation. Familjen är ju trots allt det viktigaste man har här i livet. 

2. Hon var ensam och uttråkad och ville ha lite sällskap, även ifall det innebar att tillbringa kvällen tillsammans med mig.

Jag kan ju inte veta, men oavsett så intalar jag mig att det var det första alternativet. 
Man blir mycket gladare att tänka positivt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0