Jag säljer min själ

Idag kirrade jag ett till jobb. Om jag nu vill ha det. Det vore ju nice att ha ännu ett extrajobb liksom. Och villkoren i sig är ganska bra, tror jag. 

Men. (Ja, här finns det ett men)

Detta jobb ligger som tvåa på min lista av jobb jag aldrig skulle jobba med. 
Jag ska alltså sälja försäkringar till företag, om jag förstod det rätt. Eller så var det till medlemmar. Skit samma. 
Etta på min lista är Telemarketing. Nu när jag tänker efter, är det inte samma skit? 

Man ska inte vara kräsen när det kommer till jobb... Men ska man verkligen gå och sälja sin själ för att få in pengarna? Jag tror faktiskt att svaret på frågan är ja i dagens situation. Jag vill till LA.



Kommentarer
Postat av: Just me

Ja, i värsta fall kan du alltid gå på en långlunch.

2008-10-06 @ 13:51:04
URL: http://justmeunderpubliceyes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0