Konstiga tankar och insikter

Klockan är morgon och jag är uppe sen 40 minuter tillbaka. Eftersom jag har en del saker inplanerade för dagen hade jag tänkt att åka och lämna blod innan allt börjar. Men nu har jag ångrat mig, jag vill lämna blod när jag inte har en massa andra saker att göra. 

Idag kom en underlig tanke till mig. En ovälkommen tanke. Men en tanke. 
För första gången på en månad tvekade jag lite. På vad vet jag inte egentligen. På mig? På framtiden? Jag vet inte. Det kändes inte bra i alla fall. Som om jag var ensam och visste att jag skulle få vara helt ensam. 
 
Igår hände det något hemskt. Det var en kille som dog. Så egentligen vill jag bara åka och lämna blod i alla fall. Jag vill kunna rädda ett liv. Killen var i min ålder, om inte något år yngre. Återigen kom jag till insikt om att livet är så oförutsägbart, att vad som helst kan hända. 

Så ensam eller inte, jag ska aldrig leva mitt liv ofullständigt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0