Kort om dagen...

Jag är sjuk sen snart en vecka tillbaka. Förkylning. 
Idag hittade jag en nässpray och plötsligt kunde jag andas igen. 

Förra veckan började jag få en vagel under vänster öga. Ett par dagar senare försvann den. Nu har det börja gro en under höger öga. Snälla någon, vad ska jag göra? 

Som ni vet så har jag klippt mig. Eller min vän Evelyn gjorde det. Hon brukar klippa mig, hon är duktig. Men denna gång vet jag inte riktigt vad som hände. Kort och gott känner jag mig som en tant. Men tanter är väl söta? 

Idag tog jag en extra danskurs innan jag skulle hålla min egen. Fyfan vad kul säger jag bara. Från indian-dans till cowboy-dans.. Att dansa till Rednex-låtar är bara så kul. Och jag är stolt. Vanligtvis går jag inte denna kurs, men hoppas in idag på skoj. Jag hängde med asbra med tanke på att de andra redan dansat den tre lektioner tidigare. 

När jag kom hem ikväll steg sig hungern på (hade ätit ett äpple och lite nachos, allt innan klockan två). Jag rotade i skafferiet och vart lycklig, gånger artontusen, av att hitta ett russinpaket. Sen kokade jag även makaroner. Idag igen. 

Nu sitter jag här, mätt som ett as, men fortfarande tuggandes på lite russin. Imorgon ska jag uppträda med min vän Dina, men på dagen är jag ledig. Så vad gör jag ikväll? Jag vet att jag borde sova, med tanke på att natten bjöd på fyra timmars sömn. Men jag är speedad. Hm... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0