Nödvändig bortskämning

Idag fick jag en halvtimmes massage. Obeskrivligt skönt var det. Till och med den knuta vid skulderbladen, som min påg på andra sidan jorden inte helt fick bort, löstes upp. 

Efteråt var jag som drogad, gick omkring barfota i väntan på att få dansa. Jag frös, men på ett annorlunda sätt. Och självklart öppnades porten vid solarplexus, fast det kände jag inte riktigt förrän när jag kom hem. 

Jag är för tillfället en tvekare. Jag vet inte vart jag är står, vet inte vart jag är påväg och inte heller vart jag vill komma i mitt liv. Jag vet ingenting. 

Men tillbaka till massagen. Det är idag en lyxvara som alla borde kunna ha tillgång till. Man mår både fysiskt och psykiskt bra. Och det förebygger så många samhällsproblem. 

Fast egentligen behöver man inte få en riktig massage för att uppnå detta. 
Beröring gör mer än vad man kan tro, och beröring som håller känslan i handen kan utföra stordåd. Om det är något jag önskar så är det just det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0