Oönskad graviditet

Det här med graviditet är inget som lockar mig. Alls. 
Så det är ju bra att det finns olika sätt att skydda sig från att detta misstag ska inträffa. 

"Glöm inte kondomen" säger pappa 
"Nejdå" svarar jag. 

Men vem tycker egentligen om det? 
Ingen tror jag. Jag har inte frågat alla.

Så i alla fall. Det finns ju så mycket annat att välja på: 
P-piller, mini-piller, p-ring, p-stav, spiral, p-plåster... 
Ja, valen är många. Som vanligt. 

Frågan är bara vad som är bäst.... 

(Jag vill redan här avråda er unga människor därute som har tänkt att använda er av en tysk maskin som räknas ut säkra perioder... Den fungerar inte riktigt som den ska. Jag vet, med andras erfarenhet. Så då kan vi ju direkt utesluta den.)


Det jag ville komma till är att jag har haft killar i mitt liv, men innan behovet av att tänka i preventivmedelvägarna har kommit upp har det tagit slut eller så har jag bara varit väldigt ung och naiv och inte brytt mig. 

Men hur som helst, jag är varken ung och naiv längre och jag har en kille som jag saknar på ganska många olika sätt. Och som sagt, vem vill använda kondom? Så igår tog jag steget in i preventivträsket. Det är väl lika bra att förbereda sig tidigt. 

Jag har alltid varit ganska skeptisk till detta, dels eftersom jag inte själv haft behovet, dels eftersom min vän var en arg bitch i tre månaders tid och en annan gick upp typ asmycket i vikt. 

Jag läste i boken som följde med och jag kan ju få allt från humörsvängningar, till minskad sexlust, till viktökning, till acne. Inget av detta tilltalar mig. Inte mindre det påståendet att man faktiskt ökar risken till bröstcancer och blodproppar som kan leda till döden. Men som sagt... Vem tycker om kondomer? 



(Dokumentation kommer att ske)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Därför borde alla män bli bögar som jag!

2008-10-28 @ 16:28:14
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0