welcome back

Om man frågar typ alla jag känner om hurdan jag är, så skulle nog de flesta säga att jag är människa med koll. Det stämmer bra. Jag är organiserad, och ser till att saker blir gjorda i tid. Så har jag alltid gjort. 

Men på senare tid har denna kontroll försvunnit och min teori är att det beror på att jag slutat skolan. Jag har skjutit upp saker, eller bara inte hunnit, eftersom jag tagit mig vatten över huvudet. Jag var inte medveten om mina begränsade 24 timmars dygn, eftersom allt vart så annorlunda. Med allt jag tog på mig skulle jag behöva ungefär 30 timmar varje dygn. Min rutinen hamnade alltså på villovägar. 

Men idag känner jag att min kontroll kom tillbaka, om än lite. 

Vad är beviset? 

Jag gjorde en checklista för vad jag måste göra imorgon innan jag möter upp med dansgruppen klockan fem. 

- Gå till banken för att se att en transaktion gått igenom
- Gå till jobbet för att kolla upp vilka som inte jobbar när jag åker till London
  (Behöver någon som kan hoppa in för mig)
- Ringa mormor och morfar och fråga om de kan skjutsa mig till Arlanda. 
- Gå till min väns jobb för att lämna lite saker. 
- Leta upp "rätt" underkläder inför showen. (Ja, sånt är viktigt)

och om jag inte vaknar för sent...
- träna på min gymboll som jag hämtade hit idag. 

Nu kom jag på en sak till bara för det. 
Jag måste ju hinna fixa mig också. 

Ja, där har ni morgondagen. Vi hörs i övermorgon då. 
Nej skoja, ni slipper inte undan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0