Fördelar/nackdelar

Ikväll är det dags att plugga igen. Jag ser fram emot det. jag borde som vanligt ha läst igenom ett antal sidor, men vilka jag inte hunnit med. Men som sagt, nu blir det ändring på det. Jag går ner i antal timmar på jobbet. 

Det finns ju fördelar och nackdelar med denna förändring. 

Fördelar. 
Jag kommer att kunna fokusera på studerandet, klara tentan och komma iväg till min loverboy.
Jag kommer att ha mer tid till att faktiskt ta hand om mig själv och mina intressen. 
Jag får mer social tid, så mina vänner behöver inte läsa min blogg för att veta vad som händer i mitt liv. 

Nackdelar. 
Mindre pengar kommer ju in vilket inte underlättar när jag väl åker. 
Jag kommer nog att vara ganska rastlös, för att plugga lika mycket som jag jobbat nu vågar jag inte ens satsa en femma på. 
Jag kommer inte ha tid till att gå ut direkt. Jag kommer närmare bestämt att jobba varje helg, och oftast stängning. 

Som jag ser det tar i alla fall fördelarna över nackdelarna. Jag har bara ett mål i sikte just nu. Det är att kunna få tillbringa lite tid tillsammans med en mycket speciell person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0