Jag är precis som er

Jag har ju skrivit om det här med att jag har förväxlats med att vara en tolvåring. Att folk faktiskt kan tro något sånt är ju... ja, det är vad det är, men jag ser det inte som smicker direkt. 

Hur som helst, idag pratade jag med en tjej som dansar på min dansskola. Hon har multikort, precis som jag hade förra terminen, och hon går på hela tio, ja 10, kurser i veckan. Då kom ju automatiskt frågan, hur har hon tid? 

Hon varken pluggade eller jobbade. Det gick inte ihop. Tjejen ser ut som en fjortonåring. 

Nej nej, hon var tjugoett. Ni kan inte förstå eftersom ni inte vet hur hon ser ut. Jag kunde inte heller förstå, men bara för att jag faktiskt vet hur hon ser ut. Tur att jag har ett ganska bra pokerface, men inom mig tappade jag hakan. 

Jag förstår era tankegångar om min ålder. Nästan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0