Listan

Veckans ros: Den går till Marina, pappas fru, med motiveringen att hon lossade på slipsknuten och gav med sig att jag kunde få flytta in i lägenheten. Tack.

Veckans insikt: Mat växer inte på trädet utanför fönstret. Jag har inte ens ett träd utan för fönstret, så skulle det göra det, så skulle jag vara körd i vilket fall som helst. 

Veckans hot: När man har en lärare, som av sina tidigare elever, har kallats för Slaktaren, ja då förstår man att man gett sig in på något allvarligt när man valde att läsa Jöken. 

Veckans komplimang: Mor min berättade att Benge, en man som brukar gå ner till Peppe's Café i Bagarmossen, tycker att jag är hemskt vacker. I vanliga fall skulle jag bli glad, men han är minst 40 +. Det ger mig inte så mycket att attrahera gamlingar. (Nej, det är inte gammalt, men hur ska jag annars förklara hur jag känner) 

Veckans film: Crybaby, en musikalfilm från 1990, asmysig och grymt bra soundtrack. Det roliga med den är att det är en salig blandning av skådisar. Först har vi mannen av alla män, Mr. Depp. Sen deltar även bland annat en porrskådis, Iggy Pop och en överviktig Ricky Lake. 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0