lördag

Allt gick bra och brudparet uppskattade verkligen att vi ställde upp. En självklarhet för min del. Efter det år vi grymt mycket libanesiska matrester som vart över (i överflöd) och sedan dansade vi lite innan vi beställde en taxi för att åka hem. 

Taxigubben gillade nog oss. Han fick ungefär 100 % extra dricks. 
Inte illa va? (Fast det var inte vi som betalade, därav generositeten) 

När jag kom till korsningen Odengatan-Sveavägen, åker det förbi en man i något som såg ut som ett kylskåp. Det kom gnistor och luktade bränt. Självklart vart han dragen av en flakbil, men det var coolt i alla fall. 

Nu är jag här, ensam en lördagskväll. Eller det har tydligen hunnit bli natt, men jag är ensam. Jag hoppas fortfarande på att kunna prata med honom ikväll, men ingenting är ju säkert och jag vet att om jag lägger mig i sängen kommer jag somna ganska snart. Därför gör jag det inte. Men det kanske är lika bra? 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0