Man lär av sina misstag?

I äran av Lucia förra året ville jag platta mitt hår eftersom vi skulle uppträda med skolkören. Jag ville vara fin. Grejen är att jag inte vid detta tillfälle ägde någon plattång, så jag lät min kreativitet ta kommando. Alla har ju ett stykjärn. (Visserligen är vårat från 1754, men det fungerar). 

Hur som helst, ungefär nu, tre kvartal senare har de tre centimeter långa ärret jag lyckades tillfoga mig på låret, försvunnit i den grad att man inte tänker på det. Jag strök aldrig mitt hår igen. 

Tills imorse. 

Nu har jag ett vackert ärr på underarmen. Men istället för att säga att jag av min klantighet lyckats bränna mig, kan jag istället säga att jag var emo och skar mig när jag var fjorton år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0