Payday and I'm happy

Simon säger - money can't buy happiness.
Jag säger - jag håller med. 

Men det underlättar ju en hel del när det kommer till vissa saker. 
Som ni nu vet, tänker jag åka till LA snarast möjlig tid. Det är inte längre talan om kanske. Kanske finns inte, det är ett faktum. Jag ska, S K A. 

Därför kan det ju vara skönt att ha sig en liten kosing, just för att underlätta. Jag menar, visst, jag kan ta cykeln om det skulle behövas. Men när det finns snabbare färdmedel är det kanske mer värt att ta dem. Därför behöver man pengar. 

Idag fick jag ett brev där det stod att jag skulle få min första lön. 
5051 kronor, efter skatt, kändes lite lite när man ser till att jag jobbat ungefär 30 timmar i veckan i sex veckor. Men efter att ha studerat pappret lite till insåg jag att det var för augusti månad. Jag började jobba den 18:e augusti. Vi lägger på en månad till och plötsligt inser jag att framtiden ser lite ljusare ut. 

Mannen i LA, jag kommer snart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0