första april

Idag hände inget speciellt, ändå känns det som en riktigt produktiv dag. 

Hyran är betald, mat är handlad, andra nödvändiga saker införskaffade och god lunch äten. Sånna här dagar är bra. I vanliga fall blir jag lätt rastlös, men inte idag. Sen har jag även mailat en kvinna som eventuellt ger mig jobb när jag kommer hem, samt en man som bor i San Francisco som jag och min man kanske får hälsa på. Jag gillar dagar när saker blir gjorda.  Som idag. 

Ikväll blir det antagligen inte en så sen kväll. 
Imorgon åker vi söderut med tåg. Till Dana Point. 
Där vi kommer bo är det endast tio minuters gångväg till stranden tillskillnad från här, då det tar en timme med buss. Alltså ska jag jobba på den bränna jag trodde jag skulle ha vid det här laget. Men den är på gång. Nu är det hardcore satsning, men med solskydd såklart. 

Sen får vi se om jag testar på att surfa. 
Det vore i alla fall hur kul som helst. 



På lördag går jag och min man på en liten festival som hålls i staden Irvine. 
Det kommer att komma många bra band. Så vistelsen i OC kommer att slå gnistor för hur bra det kommer att vara. 


Jag vill egentligen bara gå och lägga mig och sova så att morgondagen kommer fortare, men det är fortfarande lite för tidigt. Så nu ska jag packa väskan och ladda kamerabatteriet. Sen ska jag ta en dusch och lägga mig och läsa boken jag köpte för två dollar på Goodwill. Pharaoh heter den. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0