Kärlek till bakverk

Eftersom  amerikaner* inte bakar på samma sätt som vi svenskar gör, så bestämde jag och min man att vi skulle baka själva idag. Eller skulle och skulle, vi ska precis kila iväg till affären  och köpa alla ingredienser som behövs, för vi ska baka muffins. Bara tanken på det fluffiga bakverk som väntar får mig att bli galen** av förväntan. Det vattnas. Så nu avslutar jag här.

* Amerikaner gillar glasyr, stora mängder av glasyr. Vi avskyr glasyr, speciellt stora mängder av det. Annars bakar de säker på samma sätt som vi svenskar. Förutom att har de flesta gasugn, det vet jag inte om så många har i Sverige. Det svåra blir väl att sätta in temeraturen på rätt läge, för det finns ingen tempskrift på vår ugn.


** En annan som gör mig galen är min man. Jag är så galet kär. Fast mer om det sen, jag vill verkligen ha muffins nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0