Loneliness

Ensamhet.

Efter jobbet tog jag mig in till centralen för att möta upp B och KungLeopold som begett sig till en klubb. Allt med syftet för att hämta hemmanycklarna. Sen promenerade jag i 25 minuter med Evelyn i telefonen för att ta mig till lägenheten. Nu har jag landat. Klockan är snart ett, men jag tänker ta vara på den här stunden.

För det första.
Jag har längtat efter att träna, så jag ska köra ett yogapass. Detta blir i mörker eftersom jag precis insåg att taklampan slutat fungera. Eller så tänder jag en massa ljus. Nee...

För det andra. Ett bad, eller en längre dusch. Spola av dagens arbete och bara njuta av de heta strålarna som slår mot huden.

För det tredje. Kliva ur badrummet helnaken med vetskapen att jag är ensam, att jag är fri.

För det fjärde. Smörja in kroppen från topp till tå. Eventuellt lägga en ansiktsmask.

För det femte. Dricka te, läsa en bok, titta på en film, somna... bara anpassa mig till mig själv


Vem har sagt att det är sorgligt att vara ensam?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0