nattblajande

Efter att ha tagit farväl av Hunken imorse så körde jag ett träningpass, lagade mat, fixade ordning i lägenheten, packade väskan och begav mig av mot Södermalm till fot. Jag tycker att det är underbart att gå och jag älskar att springa. Så jag tackar mor för att hon inte söp när hon väntade mig så att jag fick komma ut med två fungerande ben och en god hälsa.


instick.
Jag höll på att skita på mig när en nattfjäril surrade över mitt huvud och landade i lampan. Den har en gigantisk skugga och det känns som att den ska attackera mig. Gåshud i nacken och på smalbenen.
slut på instick


Nu vet jag faktiskt inte vart jag ville komma längre. Men sen kan jag ju bar berätta att jag råkade shoppa en del på vägen till jobbet. Så kan det ju gå ibland när plånboken står i brand. Nej men, jag kom hem med fina saker. En over-size tröja, en fin kofta, en långärmad randig tröja och en klänning. Allt detta för cirka 650 spänn. Men jag upptäckte precis min lönespecifikation. Jag hade råd.


ps.
Nattfjärilen har försvunnit. Det gör mig nästan ännu mer skitnödig. Nu ska jag gå och lägga mig och jag hoppas den inte flög in i mitt rum och la små nattfjärilsägg under min kudde, så att små nattfjärilslarver vaknar och krälar in i mitt öra och börjar äta upp min hjärna.
ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0