Today was a very good day

Min dag har varit grymt givande känns det som.

Startade upp med lite yoga och umgänge med familj. Sen följde min bror med mig in till stan där jag införskaffade mig en extern hårddisk, så nu ska detta fanskap in på service nästa vecka. Jag är lite orolig för alla program som jag fick av mannen i LA som jag inte har någon kontakt med längre. Det vore synd att mista dem. För jag är ganska usel på det här med att hitta nycklar som behövs för att kunna starta upp programen. Men vi får se.

Efter det gick vi till banken där vi båda gjorde en insättning på kontot. Skatteåterbäringen kom i veckan. 5127 spänn var bara att tacka och ta emot. Men det tog en halv jäkla timme att få komma fram till kassan. Vi hade nummer 276, det var på 211 när vi tryckte ut lappen.

Sen promenerade vi till Söder och gick in på Hemköp. På vägen gick vi förbi Kungsträdgården där jag gick och hämtade upp lättförtjänta biobiljetter för att ha "hjälpt till" i polisbåset några timmar i onsdags.

Efter det skiljdes vi åt, han for hem och jag gick till jobbet. Redan vid halv lite efter nio var jag klar för dagen och traskade tillbaka till lokalen. Där väntade en trevlig överaskning. Hunken. Han hade tänkt att gå och sova lite, men kom ganska så snart tillbaka och sällskapade med mig. Efter lite drygt en timme följde jag med honom på det sista ärendet för kvällen. Sen gick vi tillbaka till lokalen. Klockan närmade elva och passerade snart slutet av min arbetsdag. Vi vart ensamna och släckte ner lokalen och tog sällskap ut. Sen skiljdes vi åt.

Vi båda jobbar imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0