Fredag den f*cking trettonde

Jag är inte skrockfull av mig, men jag vet inte om jag ändrar uppfattning efter dagens arbetspass. Till en början hade vi flyt gällande städningen. Vi låg till och med före i schemat. Sweet tänkte jag. Men när klockan närmade sig 21 gick allt utför. 

Det började med att jag råkade ha sönder cirka 200 glas, all over golvet, samtidigt som det kom en drös med folk OCH min arbetskamrat slutade för dagen. Snäll som hon var stannade hon kvar tills gästerna fått sin mat. Och snäll som Asis, en diskare, var hjälpte han mig städa upp berget av krossat glas, samtidigt som jag räddade de glas som inte gått sönder. 

Efter att min arbetskompis gått hem hade jag sönder ytterligare en kaffekopp. 

Och självklart kom det två killar, två minuter i tio, som ville ha Naco delux. Jag kände vid den tiden att jag inte riktigt ville vara kvar på arbetet en sekund till, så jag var helt enkelt tvungen att fråga varför fan de går till en restaurang 2 minuter innan det stänger. 

"Vi har spelat bandy" fick jag som svar. 
Ja men självklart ska ni ha mat då, sa jag och ville hänga mig själv. 

Och sen på någon konstigt vänster lyckades jag någon gång under sista (onödiga) hetsen så klart vålla mig själv skada. Så nu sitter jag här med ett svullet långfinger och tycker att det i alla fall är lite synd om mig. Det är ingen hemma här, så om det ska bli något pity-party får jag väl stå för det själv. 


Det var ungefär kvart i tio jag kom på att det är fredag den trettonde idag. 
Allt har sin förklaring tänkte jag. Sen var jag bara tvungen att skratta lite, gästerna kollade lite konstigt när de gick passerade Taco bar-båset. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0