När jag dör

När min farbror dog för snart tre år sen spelades en låt på hans begravning. 
Sen den dagen har den låten haft en betydelse. 
Wish you were here med Pink Floyd

Men den dagen är inte vad det här ska handla om. 
Utan det handlar om min låt. När jag dör. Då önskar jag att någon som läst det här ska minnas och spela låten på min begravning. Jag har faktiskt tänkt på det ibland. Speciellt när jag hört låten som spelades på min farbrors begravning. Det är inte så att jag tänkt på döden som ett faktum, men den är oundviklig. Jag vill att folk ska minnas mig, och genom att jag har en önskan att denna låt spelas upp, så kommer de att hitta stunder då de kommer att göra det. 

Robert Plant & Alison Krauss - Your long journey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0