Stoppad korv

Jag har ätit lunch nu. Jävlar säger jag bara. Mätt är inte ordet som räcker till. Gott är inte heller ett tillräckligt slagkraftigt ord. Libanesisk mat är bara hur bra som helst.

Idag jobbar jag tolv timmar. Det gör inget, jag är typ taggad. Kom en kvart tidigare och har jobbat en del nu på min rast också. Jag gillar att jobba. Verkligen. Så jag tycker att det är synd att jag inte vet vad jag vill syssla med. Oavsett vad det är så kommer jag att knäcka på det. Det vet jag.


Nej, jag tror nästan jag ska gå upp och jobba vidare i alla fall. Jag hade tänkt att läsa min bok, men nu när det bara en en kvart kvar, känns det inte värt att börja. Frågan är om jag hinner läsa ut den innan jag åker. Det tvekar jag ganska starkt på.


Fan, jag är så mätt. Inte äckligt mätt på det där äckliga sättet, för jag åt ingen fet mat. Men jag är mätt som en stoppad korv. Jag har ju en kvart kvar och just nu funderar jag starkt på att stoppa fingrarna i halsen. Man då hade jag lika gärna kunnat skippa att käka. Plus att det där knepet fungerar inte på mig i alla fall.

Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0