Dagen D - 8

Idag vart det inte lika många timmars studerande som igår, tre och en hav är jag uppe i. Men jag är i princip klar med det jag planerat att göra denna dag plus att jag läst lite annat material också. 

En tjej från jobbet ringde vid tolv och frågade om jag kunde hoppa in för henne lite senare under dagen och jobba fram till åtta. Hon lät verkligen sjuk, så jag och mitt samvete kunde inte direkt säga nej. Men som sagt, jag hann ju plugga allt jag skulle plugga, så vad hade jag för motargument egentligen? Hur som helst, jag kom in vid klockan tre. Min chef frågade direkt om jag kunde jobba till klockan nio. "Om jag ändå redan är här..." tänkte jag och sa ja. Från klockan sex och framåt var det bara jag och en annan tjej. Vanligvis är man tre arbetande fram till klockan åtta. 

Så vi var alltså två, men det var ganska lugnt bland de vanligtvis hungriga stockholmarna, så att gick fint. Grejen var sen att den här tjejen jag jobbade med skulle på fest i Södertälje så givetvis sa jag att jag kunde stänga för dagen. Och gissa vad. Det var en rekordstängning jag gjorde ikväll. En kvart efter att nedre plan (där jag jobbar) hade stängt, var jag redo att vandra ner till omklädningsrummet. Jag menar, kommer ni ihåg den kvällen då jag inte kom iväg förrän 23.20? Det här var en timme och fem minuter tidigare. 


Jag är fortfarande motiverad till att plugga. 
Jag tror jag ska göra det nu. 
Klockan är ju bara kvart i tolv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0