Förvånansvärt gott

Idag hade jag en middagsgäst. Detta innebar att mina kastruller fick smaka annat än makaroner. Min kära vän Erik kom på besök och vi (läs jag) tillagade kyckling, ris och curry. Det här är en underbar historia... 

Kycklingfiléerna var tjocka om flintastekar, dem slängde jag på. Det tog aslång tid för dem att bli klara. 
Curryn... Jag hade ingen mjölk hemma men tänkte - äh, det här blir nog bra ändå. Det vart det inte, vattning och lite mesigt gult sådär. Så jag hade i tomatpuré. Det vart lite halvrött sådär.
Men riset vart perfekt. Min hemslöjdslärarinna hade varit stolt. 

Vi kunde inte bestämma vad vi riktigt tyckte. Det var inte äckligt, men jättegott var det inte heller. Det var sådär ätligt som mat kan vara. 

När vi skulle lämna lyan kom ordet fram. 

"Förvånansvärt gott" 

Ja, vi kan väl säga såhär. Jag tror inte att det är jag som står för matlagningen nästa gång. Trots de lovande orden från min middagsgäst. 


Kommentarer
Postat av: Klas

Det jag undrar är om ni verkligen hade hemslöjd i skolan..

2009-01-23 @ 05:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0