God morgon Dagen D

Här sitter jag i lägenheten och dricker mitt te samtidigt som jag försöker gå igenom en sista delen av mitt 93 sidor långa kompendium. Nämligen EG-rätten. Det är kanske inte det roligaste att göra, men eftersom Dagen D är här, är det svårt att göra annat. 

Jag har en bekant känsla i kroppen nu när det börjar dra ihop sig. 

Jag känner nästan att jag inte bryr mig om hur det kommer att gå ikväll. Det är hur sköt som helst att avlasta sig från den pressen men själv lägger upp. 

Grejen är att det har verkligen blivit för mycket hest om att jag ska göra det här, det här med juridiken. Så nu vet jag helt enkelt inte om jag vill längre. 

Det är verkligen smickrande att min familj tror att jag har huvudet för det, men saken är... Det här var min vilja från början, Min. Ingen annans. Nu när det inte längre handlar om vad jag vill göra så är det inte lika tilldragande längre. 


Så angående det där med jobb. 
Jag har en lista på saker jag kan syssla med. 

  • Fallskärmsinstruktör
  • Finsmakare av någon sort
  • Teodlare
  • Stylist
  • Nobelpristagare
  • Författare
  • Datahacker
  • Guru
  • Livräddare
  • Sierska
  • Desingner 


Listan kom jag på i stundens hetta, men den visar på att det finns så himla mycket annat. Jag får helt enkelt ta och tänka över det här. 

Jurist kan jag bli när viljan är min igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0