God morgon

Igår var det, enligt vanlig ordning för denna tidpunkt på året, lugnt på jobbet. Sen hände det något och det kom asmycket folk. Men sen vid nio kom det inte många alls igen och jag gjorde en rekordstängning. 

Det hände ganska mycket annat. 

En av dem var att jag lovade att komma tidigare så att jag kunde bli bjuden på lunch av en man. Han jobbar i Little India, så det får väl ta och bli det vanliga - Tikki Masalasås och ris och sallad. Ingen kyckling. Deras kyckling är inte god. 
Så nu måste jag alltså åka tiigare för att kunna äta. Jag åt precis frukost, men vill mannen bjuda mig på mat så får han väl göra det. 

För övrigt vaknade jag upp och var grinig, och det är självklart att det är i sådana tillfällen mamma envisas om att fråga massa frågor och berätta saker jag redan visste. Detta slutar ju alltid med att hon säger "Jag vill inte prata med dig längre". "Jag har ju sagt att jag inte vill prata, tack." säger jag. 

Nu ska jag häva mitt te. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0