Jag ♥ mina föräldrar

Jag har suttit och kollat på flygresor till Los Angeles och jag fann den perfekta tur och retur resan för bara 5729 kronor, inklusive skatter och sånt skit. Sen, såklart, måste jag ringa mina föräldrar och självklart är det något som inte är bra. 

Mitt plan skulle ha avgått 11.45 söndagen den 22:a, sen skulle jag få övernatta en natt i London, där min kusin råkar bo. Sen skulle jag ha kommit fram till LA vid 14.35 dagen efter. Min man slutar skolan vid ett, så jag skulle inte behöva vara själv när jag kom.  

Hur som helst, mamma hörde inget och var för övrigt upptagen. Kanske lika bra eftersom jag vet hur samtalet skulle ha gått...

"Mamma vet du vad, jag har hittat en billig resa till LA"
"Jaha, vad kostar den?"
"5729 kronor"
"Vad bra!"
"Ja, jag tänkte boka nu..."
"Men ha inte så bråttom!"
"Varför inte, jag ska ju ändå åka?"
"Vänta lite, du ska alltid förhasta dig!"
"Men mamma!"
"Det är så typiskt dig"

Ja, typ så...

Då ringde jag far min istället. 

"Pappa, vet du vad, jag har hittat en billig resa till LA"
"Jaha, när åker du?"
"22:a februari"
"Vilken tid?"
"11.45 går planet"
"Vet du när du måste gå upp då?"
"Ja, men jag kan ju åka som ett vrak, det gör inget."
(Som sagt är farfars 70årsfest dagen innan.)

Jag bokade inte den resan. 
Jag är för svag. Jag behöver åka ifrån mina föräldrar. Få lite guts liksom. 


Så i alla fall. Lydig som jag är bokade jag inte resan, men jag letade vidare och fann att dagen efter var ännu billigare och avgick inte förrän 15.05. 
Jag ringde upp min far igen. 

"Du, jag har hittat en ännu billigare resa dagen efter"
"Ja det var ju bra, när går den?
"15.05"
"Och hur länge blir du kvar i London?"
(Här skulle jag alltså mellanlanda, min kusin bor här. Typ perfekt!)
"Jag kommer fram 16.45 och åker 11.10 dagen efter"
"Men det är så jobbigt att checka ut och checka in igen"
"Pappa! Jag är inte en lika erfaren resare som du, och jag bryr mig faktiskt inte. 
Sluta nu."
"blablablabla"
"Hej då"
"Hej då"

Den här fajten vann han i alla fall inte. 

Eller jo. 

Jag bokade inte resan och gick med på att låta han sköta det. 
Typiskt. Jag måste åka iväg från mina föräldrar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0