Jag ♥ min kalender

Nytt år = ny kalender. Så det var vad jag införskaffade mig idag. 

Jag stod och vela ett tag innan jag bestämde mig. En stor eller en lite mindre? (A5 eller A6). Min förra var som en bok och eftersom jag ständigt bär med mig den så valde jag tillslut den lilla. Det är inte alltid man har en fet väska på axeln. Så nu har jag min lilla A6 kalender och jag har väl ägnat nästan en timme till att skriva in födelsedagar och andra viktigheter. 

Det låter nördigt, men jag är faktiskt lite nördig. Det även säger min pojkvän ibland. Men jag gillar det. Jag vill ha lite struktur på vardagen. Jag gillar att planera, jag gillar att titta tillbaka. Som till exempel... om jag frågar er vad ni gjorde den 11:e september... vad kan ni svara då? 

Jag kan säga att det var en tisdag och att jag klockan 9.45 övningskörde med Södermalms trafikskola. Att det gick jättebra och att det var kul. Det var slappt i skolan och på religionen fick vi meditera AUM/OM samt även sjunga en sång i sanskrit. Efter skolan gick jag hem till min vän Lillen i väntan på att min vän Evelyn skulle fixa mitt hår, vilket inte blev av. Klockan halv sex på kvällen åkte jag hem, åt fisk och kollade på "So you think you can dance"

Summan av kardemumman... 
Jag gillar min kalender.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0