Mat

Nu har jag lagat mat. Första gången på ett tag. 

Eller jag har ju lagat makaroner och serverat det tillsammans med ketchup. Inga direkta proteiner liksom. 

Men idag gjorde jag det. 

Ris och köttfärs med majs. Och ketchup och Hot Thai chili-sås. 
Det är typ jättegott. Fast jag lagar bar god mat. 


Tankegången var denna när jag beslutade mig för att laga mat. 
 "Jag har fortfarande mat i frysen, som har legat där i några månader nu. Om jag nu åker om sex veckor ska jag inte lämna något efter mig. Inte heller maten."

Jag tror inte jag lyckas äta upp allt faktiskt. 
Fast jag kan ju alltid sälja kycklingfiléerna till grannen eller något. 
Falukorvarna funderar jag på att använda som vapen. Ungarna på gården var överjävliga imorse. Tur att jag somnade om ganska snabbt, annars hade jag allt hämtat mig en falukorv och hotat dem små liven. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0