Money making and spending money

Snart är det jobbdags igen. Jobb, jobb, jobb. Charmen med att jobba är att man tjänar sina egna pengar, pengar som man själv får välja hur man vill spendera. Somliga spenderar mycket och ofta, andra spenderar ingenting. Jag är något mittemellan. Jag kan gå hur länge som helst och inte göra av med ett korvöre (bortsett från nödvändigheter) men sen kommer det en tid då jag spenderar ganska mycket. Det känns som att jag är inne i en sånn period nu, men jag vet inte om jag verkligen är det. Jag antar att det känns så eftersom jag spenderar mer än ingenting, samtidigt som jag sparar i princip allt inför den stora resan. 

Igår var jag och shoppade med mor och betalade ingenting. 
Idag var jag och shoppade ensam och kände att jag ville spendera lite pengar jag å. 
Jag passade på att lämna tillbaka ett av alla plagg som införskaffades igår, å mammas vägnar, samtidigt som jag köpte en ny tröja till henne. Sen spenderade jag på min bror och tillsist på mig själv. 

Nu är jag så gott som nöjd. Det finns bara en sak till jag tänker köpa. 
Det är en gåva till prinsen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0