Taco bar taco bar taco bar

Igår var min debut på Taco bar efter två veckors uppehåll. Det var några saker som jag kom att tänka på under kvällen.

1. Hur jäkla mycket man kan ha att göra ibland. Igår hade vi över 500 bongar (beställningar), vanligtvis ligger det på sisådär 300 bongar. Kul start för mig som var grymt seg också. Men allt gick bra och jag kom iväg hem i tid också. Jag börjar få in snittsen antar jag. *

2. Hur man faktiskt misshandlar sig själv inom restaurangbranschen. Två veckor utan att behöva laga mat eller tvätta händerna 18 000 gånger per dag innebär att jag återfått det normala tillståndet för min händer. Nu är de direkt astorra och jättekänsliga. Fasiken vad varm maten är. **

3. Jag har superduper kollegor som genuint bryr sig. ***

Jag tänkte på lite andra saker också, men jag skulle bara ta en kortis rast. Jag skulle egentligen ha jobbat från 11-16 idag, men såklart hoppade jag in för en annan och skulle inte sluta förrän 20 ikväll. Så för att ge ett exempel på att mina arbetskamrater är bra så får jag sluta klockan 18, då en annan tjej egentligen slutar.



* Det är lite skrämmande, jag vill inte vara helt grym som jag är. Det betyder att det är dags att byta jobb, för jag tänker inte jobba mig upp inom Taco bar branschen direkt. Fast en löneförhöjning skulle kanske inte sitta helt fel heller för den delen.

** Ännu ett argument mot Taco bar? Nej kanske inte, men det gör ont i mina händer även utanför jobbet. Fast i för sig, ett par arbetsdagar till och tillståndet är tillbaka till tappad känsel igen.

*** Det är väl kanske det absolut största argumentet varför jag jobbar kvar här. Det är stört vilken sammanhållning det är. Fast det är kanske inte alltid bra heller, eftersom man då känner någon form av ansvar för att hjälpa till så mycket som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

det va jag som förstörde för er alla genom att vara sjuk! sorry.. :)

2009-01-03 @ 19:15:44
URL: http://ienmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0