Träning

Jag är inte en ohälsosam människa. Visst, jag är medveten om att jag inte den nyttigaste när det kommer till mat och inte den bästa när det kommer till träning. Men jag tänker på vad jag äter och jag har lyckats hålla mig i form hela livet. Det är väl ändå något? 

Det här med träning kan ju gräma alla. Alla har sina perioder då inget händer, då man helt enkelt inte orkar eller har tid att träna. Idag kände jag nog för första gången att jag inte tränar tillräckligt. Eller det är inte rätt känsla, även om jag vet att jag borde träna mer än vad jag gör just nu. Jag kände helt enkelt att jag inte gör tillräckligt när det väl gäller. 

Som igår. Jag skulle ha gymmat med min vän, men eftersom han vart sjuk så passade jag på att träffa en annan vän för att gå en långpromenad och ta igen allt som vi missat under tiden jag varit isolerad från omvärlden. Det jag menar är att det är lätt att byta ut träning mot något mindre utmattande. 

Egentligen behöver jag inte sitta här och ursäkta mig för saker jag gör eller inte gör, men jag ville bara få ur mig det. Hur jag väljer att leva, äta, träna är helt och hållet min ensak. Grejen är att någon sa till mig att jag ofta säger "men jag gjorde i alla fall det där", att jag kompromissar med mig själv. Jag tror att det som störde mig var att han hade helt rätt. Jag vill inte vara den som säger något och sedan "låtsas" att jag ändå var bra eftersom jag gjorde något annat. det skulle lika gärna kunna handla om något annat, inte bara träningen, och då skulle det vara katastrof. 

Det är en sak jag tänker ändra på och som jag ser det har jag två alternativ: 

1. Göra det jag planerat att göra i första hand, oavsett om planen var att göra det med någon annan. För vem säger att man inte kan göra något på egen hand? 

2. Sluta låtsas kompromissa med mig själv för att inte känna mig dålig då planerna inte gick igenom. So what, den inplanerade träningen blev inte av och istället sysselsatte jag mig med annat. Jag behöver inte känna mig dålig för det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0