How to do a Snakebite

Första kvällen här, alltså i måndags, satt jag och Isabel och åt middag tillsammans med hennes värdföräldrar. När vi pratade om klubben/puben The Slug som ligger här i Fulham och att australiensarna har infört Snakebites, som alla dricker och blir dyngraka på, fattade jag nada. Sen hamnade jag och min kusin just på The Slug. Det var inte förrän då jag förstod vad de menade med dem där jävla ormbetten. 

När Isabel förklarade vad det var så vågade jag knappt testa. Men en och en halv pund kunde man ju känga upp för att ta seden dit man kom. Efter tre Snakebites mådde jag redigt bra kan jag säga. 

Så nu, för er som vill testa det här recept hemma:


1. Fyll upp ett stort glas med stark lageröl. 
2. Blanda med koncentrerad svartvinbärssaft och cider. 
3. There you go - färdig att spridas i blodet. 


Sen finns det stora varitationsmöjligheter. För er som vill veta mer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Snakebite_(beer_cocktail) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0