Råd och hårda ord

Goda råd från Guddan: Tänk på att mannen du tar hem bör vara attraktiv även 25 år senare, när han både snarkar o fiser ljudligt om natten...

Det är goda råd, så jag tackar för dem. Men hedan efter kommer de potentiella män jag drar hem inte stanna länge innan jag ber dem att gå igen. Det är sånt man måste göra klart för dem från början antar jag, annars kan det kanske komma bli jobbigt senare.

Ex. En finns en kille som håller på och smsar och ringer mig några gånger var och varannan dag. Detta utdrag kommer från senaste samtalet. Typ för två timmar sen.

....

- Men kan jag inte få komma hem till dig och värma dig?
- Nej tack, jag är trött och ska upp och åka till Dalarö imorgon..
- Men det är närmare härifrån, du kan ju sova här.
- Neee, jag vill sova i lägenheten...
- Men kan jag inte få följa med till Dalarö då?
- Alltså... min kusin är där.
- Men du är väl inte kär i din kusin?
- Nej, men jag är inte kär i dig heller.
- Det är så lätt att misstolka.
- Vad menar du.
- Ja... jag är kär i dig.
- Nej, du är inte kär i mig.
....
- Men jag ringer dig sen och säger god natt i alla fall.
- Jaha okej.
- Puss puss.
- Hej.


Så nu när jag enbart kan lägga ner min tankeverksamhet på mig själv så måste andra börja gå och lägga ner sin tankeverksamhet på mig också. Det är verkligen inte vad jag vill ha i mitt liv nu. Så hemskt mycket tack, men nej tack. Lägg inte ner sånna tankar på mig, om ni inte verkligen vill såras förståss. För jag tänker bara på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0