De fem stadierna

Det finns fem stadier när man sörjer. (Det har jag lärt mig från en serie jag kollar på) Ofta tar man upp det här exemplet när någon går bort, men det borde man väl kunna använda i lägen som mina också?

Grief
Denial
Anger
Bargain
Acceptance

Man ska alltså gå igenom allt det här för att sedan känna en uns av frid. Och tydligen ska det gå i den här ordningen också. Jag vet inte hur det går för mig. Sådär spontant så skulle jag vilja att jag är alla de fyra första punkterna på samma gång. Men när jag tänker efter så har det väl ungefär gått i denna ordning, utom den sista punkten som jag inte riktigt känner eller tror att den någonsin ska komma. Men grejen är att det liksom börjar om från början hela tiden - punkt ett till fyra - och det gör det sådär ett antal gånger varje dag. Det är nästan som hormonsrubbningar, för det går runt på ett så oväntat sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0