Drömmar

Jag kan inte sluta läsa.
Känslan är överväldigande.
Det är helt fantastiskt hur författare, musiker och andra artister kan prägla ens liv. Att människor all over låter deras konst göra ett intryck i sina liv.

Om jag kunde så skulle jag själv vilja ägna min tid på en scen framför människor som jag gjort ett sådant intryck på. Men som många andra så vågar jag inte satsa på det. Jag har ingen kunskap och är antagligen inte tillräckligt säker på att jag skulle klara det nu, det är lite sent att börja. Men det är i alla fall en liten dröm.

Sen skulle jag vilja skriva böcker som människor aldrig hoppas tar slut, men som de ändå inte kan sluta läsa. Precis som jag känner idag. Det är något som jag en dag önskar att få känna. Känslan av att få en bekräftning på det jag gör. Då menar jag inte bekräftning som i pengar, utan att jag kan få någon att känna exakt den känslan jag har när jag läsen min bok, eller lyssnar på musik som jag gillar.


Idag ser jag livet lite ljusare, och jag vet att jag inte har några som helst problem med att lyckas göra vad jag än vill göra. Idag känner jag mig fri från allt - fri från sorg, fri från andras inflytande, fri att göra det jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0