Från Taco bar till Retro bar

Nu har jag ju varit vaken ett tag och såg att det var fem timmar sen det senaste inlägget. Men allt är som det ska, det är bara reslutatet av en kväll med alkohol.

Men så vad hände igår då undrar ni.

Ja, jag kan ju säga att kvällen inte direkt tog mig dit jag trodde att den skulle. Jag slutade jobbet och ringde till Leopold. De skulle vara i stan inom 45 minuter. Det var ju ingen idé för mig att ens tänka på att åka hem. Så jag hängde med min arbetskamrat och hennes vän, och jag föreslog att vi skulle till Retro bar, som ligger på samma kvarter där lägenheten ligger.

Jag kan ju säga att det hade varit nice att ha nyckeln dit igår, för jag blev kvar på stället tills efter stängning. Det började med att jag satt i baren tillsammans med en dubbelt så gammal man. Det var nice att sitta och snacka och på ett underligt konstigt sätt kändes det tröstande när han sa "hade jag varit tjugo år yngre så hade jag stött på dig". Lyckligtvis gjorde han ju inte det...

Sen gick han och plötligt fann jag mig sitta och snacka med en annan kille som var 25. Han jobbade tydligen som kock där tidigare om dagarna, men satt och väntade på att det skulle stänga. Så vi satt och snackade tills dess att alla hade gått och vi var tvungna att ta nödutgången ut eftersom vakten låst. Samma sak här, det var nice att träffa någon okänd random människa som inte vet något om mig. När det var dag för mig att avlägsna mig hemmåt så presenterade vi oss. Glen var namnet.

Och sen kan jag ju tillägga att jag kanske kirrat ett jobb också.
Så nytta med nöje kanske man kan säga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0