Lite om livet

Idag har jag verkligen inget att säga. Så jag kan väl bara berätta att jag har spenderat ett antal timmar till att ligga på soffan och kollat på Grey's Anatomy och tänker nu ta mig ett bad innan jag går och lägger mig. Ikväll blir en tidig kväll eftersom jag börjar ett av mina nya jobb klockan 8.00 imorgon.

Det känns lite som att det "nya" börjar på allvar imorgon. Att för mycket tid till att tänka inte längre kommer vara något jag har. Jag önskar väl att det kunde vara sant. Men oavsett vad man gör, så tänker man. Man kanske är lättare distraherad när man har ett fullspäckat schema, men oavsett vad man gör så kommer man inte ifrån.

Under ett av avsnitten så började jag tänka på att livet är inget man vill leva ensam. Även om man har den karriär man vill ha och som kräver all sin tid, så vill man ändå ha den man älskar när man kommer hem på kvällen. Tidigare idag kom jag fram till att jag inte vill låta min karriär styra mitt liv. Jag vill ha den kontrollen själv, jag vill välja själv. Och om jag får den karriär jag vet att jag kan få, så skulle jag nog tänka en extra gång innan jag försummar den jag älskar. För jag vet bara att jag inte vill komma hem till en tom säng när dagen är slut.

Jag antar att jag hade något att säga i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0