The day of changes

Idag, ett år senare, ser jag tillbaka på studenten och minns den med glädje och saknad. Det började redan vid ett inatt, då jag körde bort mig på min väg till Slussen och körde förbi Clustret vid Södermälarstrand. Stället jag skulle ha gått på min slutskiva, om jag hade kommit in vill säga.

Ett år senare kan jag fortfarande minnas känslan när jag slänger på telefonen för att jag skulle ut och sjunga When you Believe tillsammans med Julia och för att sedan få sjunga låten jag gett som förslag. Det var oslagbart.





Idag, ett år senare, är solen inte lika lysande. Faktum är att det regnar.
Men känns den här dagen som förändringarnas dag. Likt för ett år sen står jag nu återigen inför svåra val. Jag älskar en man som jag inte kan ha hos mig just nu. Det är svårt eftersom vår kärlek är på riktigt, men att ett karriärval skiljer oss åt. Och jag vet inte heller vilken väg i livet jag ska välja. Det är inte lätt. Det visste jag att det inte skulle vara, och för första gången i livet måste jag fatta besluten helt själv.

Inatt kom jag i alla fall fram till att jag inte kan gå runt som en zombie för att jag är olycklig. Det får mig att känna mig patetisk och misslyckad. Det är inte den person jag är. Jag är stark och även om det är svårt så vet jag att jag klarar mig ensam här i världen.

Ensam betyder inte ensamhet.
Ensam är stark är ju också vad de säger.
Och jag är aldrig helt ensam.

Jag tror att om kärleken som jag och mannen i LA delar är vad vi båda känner att den är så kommer vi att återförenas. När kan jag inte säga och omöjligt säga att det kommer att ske någonsin. Jag kan bara hoppas så länge jag älskar honom. Skillnaden är bara att sålänge jag är utan honom så måste jag fortfarande leva mitt liv.

Men jag har lite planer. Kanske inte om framtiden i sig, inte än i all afall.
Jag behöver lite perspektiv och jag behöver något som utmanar mig för att våga gå vidare. Jag vet att jag behöver gå tillbaka till vad jag tidigare tänkt göra. Skillnaden är att denna gång gör jag det nog själv.

Än sålänge är det bara planer. Jag tänker inte berätta vad det är än, det krävs en hel del planering och förberedelse. Men jag har gett er en ledtråd, så vill ni hemskt gärna veta är det bara gå tillbaka ett år i tiden.

Skillnaden från då är att jag tänker genomföra dem.
Det finns bara en sak som kan ändra dessa planer.
Men det är en hemlighet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0