Just like the fairytail

Sen härom dagen har jag fått så himla många arbetserbjudanden på Taco bar. Jag har tackat nej till de flesta, men nu ska jag jobba ikväll och på lördag. Grejen är att jag har inte lust att göra någonting längre. Det finns inte en enda stund då jag inte mår dåligt. Och tillråga på det börjar jag nog bli sjuk. Förkyld. Men sen tänkte jag att om jag jobbar kan jag inte ha tid till att tänka på mina egna problem.

Som jag sa igår så läser jag en bok som påminner mig så mycket om mig själv. Boken är förresten New Moon, Twilight-sagans andra bok. För er som inte har läst den och som tänker läsa den så avråder jag er från att läsa vidare här.

Hur som helst. Bella förlorar Edward. Han ger sig av och lämnar henne ensam. Känslorna hon beskriver är de jag känner. I månader går hon som en zombie utan känslor, tills hon hör från honom genom en röst i sitt huvud. Efter det är hon känslomässigt labil, men lyckas dölja det från omvärlden. Hon har ont i bröstet och svårt att andas så fort hon hör om något som har med honom att göra och hon är besatt över att ständigt få höra hand röst i huvudet. Hon bryr sig inte längre om något, inte sina vänner, inte sin utbildning, ingenting. Hon vill bara vara med honom.

Jag är rädd att det kommer vara på samma sätt för mig och jag önskar att det fanns någon som kunde säga att det inte skulle bli så. Så jag får fortsätta läsa och hoppas på att det löser sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0