Lyckokrossade drömmar

Häromdagen fick jag ju fågelbajs på benet. Jag trodde det var det värsta. 

Igår åt vi på thairestaurang, och det var hur gott som helst. 
När vi skulle betala kom ägarinnan även fram med tre lyckokakor. 
Jag kände mig nästan i extas, jag har alltid velat öppna en sådan kaka.

Min man öppnade sin och fick en bra mening. 
Den andra killen öppnade sin, och lika så för honom. 
Sen öppnade jag min. 

INGEN KAKA. 
INGET BUDSKAP. 

Jag trodde lyckokakor skulle bringa lycka. 
Jag var olycklig. 

Jag äter inte där igen. 
Inte värt det. 


ps. Ska jag ta det som en varning? 

Kommentarer
Postat av: Fia

Men du hade ju en kaka och alltså också ett budskap.

Vad är budskapet då när själva budskapet säger att du inte fick något budskap.

Jo. Verkligenheten och dom där jävla kakorna stämmer inte överens.

Och det var ju ett fint budskap till dig som inte äter lyckokakor i alla fall...

2009-03-31 @ 04:59:24
URL: http://viandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0